Είδε ο Σπίνος τον μαίανδρο ανάποδα!

(Κείμενο: Δημήτρης Ψαρράς, ΕφΣυν, 8/5/2019)

Η υπερασπιστική γραμμή της Χρυσής Αυγής καταρρέει με ευθύνη του «Αρχηγού». Ο Μιχαλολιάκος αναδιπλώνεται στην παλιά γνώριμη στάση του, όπως έκανε επί δεκαετίες κάθε φορά που η Δικαιοσύνη εξέταζε την εγκληματική δράση χρυσαυγιτών: στόχος του η προσωπική του διάσωση και η μετάθεση των ευθυνών στους μέχρι σήμερα συναγωνιστές του.

Μια έκπληξη περίμενε το δικαστήριο χτες το πρωί κατά την 355η συνεδρίαση για την υπόθεση της Χρυσής Αυγής. Κλήθηκαν να εξεταστούν οι δύο πρώτοι μάρτυρες υπεράσπισης που έχει προτείνει ο ίδιος ο αρχηγός της ναζιστικής οργάνωσης και εκείνοι έδωσαν την πρώτη γεύση για την υπερασπιστική γραμμή που πρόκειται να ακολουθήσει ο Μιχαλολιάκος μετά το φιάσκο των έως σήμερα μαρτύρων υπεράσπισης.

Ολα δείχνουν ότι ο «Αρχηγός» αναδιπλώνεται στην παλιά γνώριμη στάση του, όπως έκανε επί δεκαετίες κάθε φορά που η Δικαιοσύνη εξέταζε την εγκληματική δράση χρυσαυγιτών: στόχος του είναι πλέον μόνο η προσωπική του διάσωση και η μετάθεση των ευθυνών στους μέχρι σήμερα συναγωνιστές του.

Προκειμένου να πείσουν το δικαστήριο για την αθωότητα του «Αρχηγού», οι χτεσινοί μάρτυρες δεν δίστασαν να ανατρέψουν όλα όσα υποστήριζε μέχρι χτες η ηγεσία της Χρυσής Αυγής και οι μάρτυρές της.

Στο τέλος, βέβαια, δεν απέφυγαν να εκθέσουν τον «Αρχηγό» που τους εμπιστεύτηκε, διαψεύδοντας ο ένας τον άλλο.

Ο Αρης Σπίνος, ο οποίος αυτοσυστήθηκε ως δημοσιογράφος, και αφού δήλωσε ότι πολιτεύεται με την οργάνωση χωρίς να είναι μέλος της, έδωσε τη δική του εξήγηση για τη δράση της Χρυσής Αυγής και τα συντριπτικά ντοκουμέντα που έχουν κατατεθεί στο δικαστήριο.

■ Για την εικόνα στρατιωτικού αγήματος που δίνουν οι χρυσαυγίτες, την οποία έχουν αρνηθεί κατηγορηματικά έως τώρα οι μάρτυρες υπεράσπισης: «Εχουν μια υπέρμετρη αγάπη για την πατρίδα τους. Αυτή η ιδεολογία τους μεταφράζεται στο να είναι πολύ πιο πειθαρχημένοι από τα άλλα κόμματα. Αυτή η πειθαρχία φαίνεται σε κάποιον απέξω ως στρατιωτική πειθαρχία».

■ Για τα Τάγματα Εφόδου και την ενιαία αμφίεση παραστρατιωτικής ομάδας που έως τώρα τα αρνούνταν οι κατηγορούμενοι και οι μάρτυρές τους: «Αυτοί οι μαυροντυμένοι υπάρχουν πάντα, 25 χρόνια, γιατί σε κάθε συγκέντρωση της Χρυσής Αυγής υπήρχε πάντα μια αντισυγκέντρωση και γι’ αυτό έπρεπε να έχουν μια ομοιόμορφη εμφάνιση για να ξέρουν ποιος είναι ποιος». Οσο για την αναφορά του Μιχαλολιάκου σε Τάγματα Εφόδου, «προφανώς εννοεί ότι εσείς θα είσαστε στην πρώτη γραμμή».

■ Για το Καταστατικό της οργάνωσης, που σύμφωνα με τους έως χτες ισχυρισμούς Μιχαλολιάκου είναι ένα και μοναδικό, αυτό που κατατέθηκε τον Αύγουστο του 2012, ο Σπίνος αποκάλυψε ότι είχε δει Καταστατικό ήδη προ εικοσαετίας, το οποίο μάλιστα μοιραζόταν σε βιβλιαράκι στο «Συνέδριο» της οργάνωσης το 1992. Προσφέρθηκε, μάλιστα, να το προσκομίσει.

■ Για τη βραδιά της δολοφονίας του Παύλου Φύσσα και ενώ έως χτες ο ισχυρισμός του Μιχαλολιάκου ήταν ότι την πληροφορήθηκε το άλλο μεσημέρι, ο μάρτυρας αποκάλυψε ότι ήδη από τις 3 τη νύχτα συνομιλούσε με τον «Αρχηγό» για το ζήτημα. Μάλιστα ο Σπίνος δήλωσε ότι γνώριζε για το «συμβάν» πριν από τη δολοφονία, επειδή ως αστυνομικός συντάκτης είχε τη δυνατότητα να παρακολουθεί τους ασυρμάτους της ΕΛ.ΑΣ.

Σύμφωνα με τον μάρτυρα, «υπήρχε μια εμπλοκή της μιας ομάδας από ανθρώπους που αυτονομάζονταν μέλη της Χρυσής Αυγής […] ο κ. Μιχαλολιάκος προσπαθούσε να καταλάβει τι είχε ακριβώς συμβεί […] κατάλαβα ότι έπαιρνε και άλλους τηλέφωνο στην αγωνία του να μάθει τι ακριβώς είχε συμβεί. Σύμφωνα με αυτά που έμαθα, μέλη της Χρυσής Αυγής ελάμβαναν μηνύματα να πάνε σε ένα συγκεκριμένο μέρος».

Η αγωνία του Μιχαλολιάκου

Στο ερώτημα της προέδρου «Δηλαδή κάποιος τους οργάνωσε;», ο Σπίνος ήταν σαφής: «Ενα κομματικό μέλος. Το είπε ο ένας στον άλλο και έγινε μια αλυσίδα».

Η μόνη φροντίδα του μάρτυρα ήταν να δείξει ότι ο Μιχαλολιάκος αγωνιούσε: «Αυτό που ξέρω εξ ιδίων είναι τα τηλεφωνήματα του κ. Μιχαλολιάκου σε εμένα να μάθει με αγωνία τι είχε συμβεί, 3, 4, 5 το πρωί. Και ήταν έτοιμος να πέσει από το παράθυρο».

Τελικά, όχι μόνο δεν έπεσε από το παράθυρο, αλλά λίγες μέρες αργότερα δήλωνε στην απολογία του ενώπιον του ανακριτή ότι… κοιμόταν.

■ Οι ομιλίες του Μιχαλολιάκου που αναφέρονται σε «Τάγματα Εφόδου», σε «ξιφολόγχες που ακονίζονται στα πεζοδρόμια», σε δράση κατά της δημοκρατίας, σε φασίστες, ναζιστές κ.λπ., κατά τον μάρτυρα δεν προέτρεπαν τα μέλη σε βία, αλλά ορισμένοι χρυσαυγίτες δεν είχαν «εντρυφήσει» στις σκέψεις του Μιχαλολιάκου ή ήταν «βλαμμένοι» και θεώρησαν ότι πρέπει να προβούν σε εγκληματικές ενέργειες.

Γι’ αυτό και δεν είναι όλοι αυτοί μέλη, παρά μόνο τα μέλη της Κεντρικής Επιτροπής: «Για να γίνεις μέλος πρέπει να μπορέσεις να καταλάβεις τον λόγο του Νίκου Μιχαλολιάκου και να μην νομίζεις ότι σου λέει “πήγαινε” σκότωσε. Ο Μιχαλολιάκος έχει πάνω από 400.000 βιβλία. Αυτά που λέει, θέλει καιρό κάποιος για να τα κατανοήσει».

■ Ακόμα και τους «όρκους» και τις «εκπαιδεύσεις» της οργάνωσης επιβεβαίωσε ο Σπίνος, φροντίζοντας βέβαια να τα γελοιοποιήσει (λες και χρειάζεται ειδική προσπάθεια για κάτι τέτοιο), υποβαθμίζοντας τις «δράσεις» σε υπαίθριο ψήσιμο κρεάτων. Δεν παρέλειψε, βέβαια, να πει ότι παραβρέθηκε σε παρόμοιες «δράσεις» στην Πάρνηθα, με την άδεια της ηγεσίας.

■ Για τους ναζιστικούς χαιρετισμούς ο Σπίνος στην αρχή ήταν κατηγορηματικός: «Είναι γελοίος όποιος χαιρετά έτσι σήμερα». Αλλά όταν κλήθηκε να αντιμετωπίσει φωτογραφίες της ηγεσίας είπε τα ακριβώς αντίθετα. Οταν μάλιστα του επιδείχτηκε η γνωστή φωτογραφία του Μιχαλολιάκου να χαιρετά ναζιστικά, με φόντο τη ναζιστική σημαία, είπε το κορυφαίο: «Είναι ο Μιχαλολιάκος με αρχαιοελληνικό χαιρετισμό και πίσω του ο μαίανδρος ανάποδα».

Με μια λέξη, ο Α. Σπίνος γκρέμισε όλα τα επιχειρήματα που τόσο καιρό χρησιμοποιούσε η οργάνωση για την «αρχαιοελληνική» προέλευση του χαιρετισμού και του συμβόλου της. Αν η σβάστικα είναι «ο μαίανδρος ανάποδα», καταλαβαίνει κανείς τον λόγο που ο Μιχαλολιάκος αντικατέστησε τη σβάστικα με μαίανδρο ως έμβλημα της ναζιστικής οργάνωσης.

Η έκπληξη διογκώθηκε όταν ο δεύτερος μάρτυρας υπεράσπισης του Μιχαλολιάκου, ο απόστρατος Αθανάσιος Κωνσταντίνου, του οποίου η κατάθεση δεν ολοκληρώθηκε, είπε τα ακριβώς αντίθετα από τον Σπίνο σε καίρια ζητήματα. Αυτός δεν είδε Καταστατικό στο Συνέδριο του 1992, ενώ τα φιλοχιτλερικά κείμενα σε πρόσφατα έντυπα της οργάνωσης τα απέδωσε σε «προσωπικές απόψεις» του Κασιδιάρη και του Παππά.

Αναμένεται με ιδιαίτερο ενδιαφέρον σήμερα η συνέχεια της μαρτυρίας του, καθώς και η εξέταση των λοιπών μαρτύρων του «Αρχηγού».

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.