«Μιλούσαν με περηφάνια για τους φούρνους του Άουσβιτς» [22/5/2017]

Ο Αλ. Πλωμαρίτης μπροστά στην κάμερα του Κ. Γεωργούση προτρέπει σε πράξεις δυνάμενες να προκαλέσουν διακρίσεις, μίσος και βία.

(Κείμενο: Αφροδίτη Τζιαντζή, ΕφΣυν, 23/5/2017)

Δύο διαφορετικές, εξίσου επικίνδυνες, όψεις της ναζιστικής οργάνωσης αναδείχθηκαν στις χθεσινές καταθέσεις των μαρτύρων στη δίκη της Χρυσής Αυγής στο Εφετείο.

Η μία είναι η δράση των χρυσαυγίτικων «ταγμάτων ασφαλείας» ή «ταγμάτων περιφρούρησης» στην περιοχή της Μεσσηνίας την περίοδο του 2012, όπως αναφέρονται σε δημοσιεύματα του τοπικού Τύπου, σε συνέντευξη που έδωσε ο μάρτυρας, τότε αστυνομικός διευθυντής Μεσσηνίας, Β. Γεωργακόπουλος.

Πρόκειται για τις αυτοαποκαλούμενες «Επιτροπές Αλληλεγγύης Πολιτών Ελλήνων την καταγωγή του Δήμου Οιχαλίας Μεσσηνίας», ομάδες αυτοδικίας στη συγκρότηση των οποίων πρωτοστατούσε η Χρυσή Αυγή, μέσω του τότε υποψήφιου βουλευτή Φώτιου Μπέλλου, συνταξιούχου αστυνομικού.

Ο πολιτευτής της Χ.Α. καλούσε μέσω τοπικών εφημερίδων στη συγκρότηση ρατσιστικών ταγμάτων εφόδου που θα υποκαθιστούσαν την αστυνομία, υποτίθεται για να υπερασπιστούν την ασφάλεια των πολιτών από τη μικρο-εγκληματικότητα, στοχοποιώντας κυρίως τους Ρομά. Ο Μπέλλος τον περασμένο Οκτώβριο συνελήφθη για την εν ψυχρώ δολοφονία του γείτονά του στους Αμπελόκηπους.

Η δεύτερη πτυχή που αναδείχθηκε σε βάθος ήταν η δράση των πρωτοπαλίκαρων της Χρυσής Αυγής στον Αγιο Παντελεήμονα, την προεκλογική περίοδο το καλοκαίρι του 2012. Στην περιεκτική του κατάθεση ο σκηνοθέτης Κώστας Γεωργούσης περιέγραψε πώς γύρισε το ντοκιμαντέρ «Τhe Cleaners» («Οι Καθαριστές»), καταγράφοντας καθημερινά τη λεκτική βία, τους τραμπουκισμούς, τις απειλές και τις χειροδικίες κατά μεταναστών, της ομάδας επώνυμων χρυσαυγιτών που «έκαναν κουμάντο», όπως είπε, στην κεντρική συνοικία της Αθήνας.

Ανεξέλεγκτοι

Ο μάρτυρας κατέθεσε λεπτομέρειες για τον ρόλο του χρυσαυγίτη Γιώργου Βάθη που εμφανίζεται στην ταινία: «Είχε υπερεξουσίες που πήγαζαν από την κομματική του σχέση με τη Χ.Α. Δεν τον πείραζε κανείς. Υποκαθιστούσε και τα νόμιμα όργανα. Υπήρχε ένας συνεχής τραμπουκισμός. Εξαπέλυε ύβρεις, ιδίως σε αλλοδαπούς, σε ιδεολογικούς εχθρούς, σε άτομα που τολμούσαν να αντιμιλήσουν στους δρόμους».

Ο Βάθης και τα υπόλοιπα στελέχη της Χ.Α. που εμφανίζονται στο «Τhe Cleaners», όπως ο υποψήφιος βουλευτής Αθήνας Αλέξανδρος Πλωμαρίτης, ο υποψήφιος βουλευτής Πάτρας Μπατζής κ.ά., ενθουσιάστηκαν με την ιδέα του ντοκιμαντέρ και κινηματογραφήθηκαν με την απόλυτη συναίνεσή τους. «Εκείνη την εποχή θεωρούσαν ότι κάνουν κουμάντο, ότι δεν θα τους ενοχλούσε κανείς, ήταν περήφανοι και μπορούσαν να μιλάνε για τους φούρνους του Αουσβιτς» είπε ο μάρτυρας.

Ενδιαφέρον έχει η απάντηση του σκηνοθέτη στην ερώτηση του αναπληρωτή εισαγγελέα για ποιον λόγο προβλήθηκε το ντοκιμαντέρ στο Μουσείο του Ολοκαυτώματος στο Βερολίνο: «Επειδή θεωρούσαν τη Χ.Α. γνήσιο εκπρόσωπο της ναζιστικής ιδεολογίας, γι’ αυτό» απάντησε ο μάρτυρας. «Θεωρείτε εσείς κάτι τέτοιο;» συνέχισε ο εισαγγελέας. «Ναι, βέβαια. Μάλιστα μου έλεγαν ότι θα γίνω η Ρίφενσταλ του Μιχαλολιάκου», είπε ο βραβευμένος κινηματογραφιστής.

Τόσο περήφανοι ήταν για τα εγκλήματά τους οι χρυσαυγίτες την περίοδο που προετοιμάζονταν να μπουν στη Βουλή και τα ΜΜΕ τούς πρόβαλλαν με στημένα ρεπορτάζ σαν «προσκοπάκια» που συνοδεύουν γιαγιάδες στα ΑΤΜ.

Η δίκη συνεχίζεται σήμερα στη δικαστική αίθουσα των γυναικείων φυλακών Κορυδαλλού.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *